Witaj 2022 !

Rok 2021 zakończył się i zastanawiamy się kiedy to się stało?! Nie wiemy jak dla Was, ale dla nas był to pracowity i bardzo aktywny. Chyba ogrom pracy sprawił, że minął on aż tak szybko! Czy Wam też?

Jak dla każdego koniec roku jest czasem podsumowań i zwolnienia szalonego tempa! A przede wszystkim jest to czas na poświąteczną regenerację. Z racji tego, że cały grudzień jest dla nas wszystkich dość szalonym czasem, większość z nas czas sylwestra oraz Nowego Roku chce poświęcić dla siebie. Tak postanowiliśmy zrobić i My! Świąteczna gorączka nas wykończyła, więc Sylwestra postanowiliśmy przeznaczyć na odpoczynek, aby w Nowy Rok wejść z przytupem i przede wszystkim zrelaksowani i z nowymi siłami.

Co nie znaczy, że totalnie skapcanieliśmy i spędziliśmy tak ważny dzień przed TV w kapciach! W tym roku dzień sylwestra wypadał bardzo korzystnie, bo mieliśmy całe 3 dni, a więc postanowiliśmy przeznaczyć ten czas na małą podróż. Z racji tego, że były to tylko 3 dni uznaliśmy, że będzie to niedaleka podróż w głąb naszego pięknego kraju. Spontanicznie wybraliśmy miasto ŁÓDŹ, które kiedyś widzieliśmy przejazdem i bardzo chcieliśmy tu wrócić, aby móc mu się przyjrzeć lepiej. Zarezerwowaliśmy piękny i przytulny apartamencik w centrum i w sylwestrowy poranek wyruszyliśmy w drogę, aby zdążyć na szampańską zabawę. Od Łódzi dzieli nas około 360 km, a więc sama droga zajęła nam około 4,5 godziny. Na miejscu byliśmy około godziny 14, a więc najpierw postanowiliśmy udać się na obiad. Nasz hotel znajdował się na słynnej ulicy Piotrkowskiej, a więc wszędzie mieliśmy naprawdę blisko.

Łódź jest niezwykłym miastem, które samym swoim wyglądem zachwyca i zachęca do zwiedzania. Najsłynniejsza ulica, która jednocześnie jest centralnym punktem miast – ulica Piotrkowska to centrum łódzkiego życia. Znajduje się tutaj większość klimatycznych miejsc wartych odwiedzenia. Ciekawostką jest, że ulica Piotrkowska jest jedną z najdłuższych ulic handlowych w całej Europie. Całego uroku temu miejscu dodają liczne pomniki, które spotkamy na swojej drodze. Możemy zrobić sobie selfie z Misiem Uszatkiem, Plastusiem, wróbelkiem Ćwirkiem, a także Tuwimem, czy Rubinsteinem.

Wielką atrakcją Łodzi są murale. Piękne i kolorowe, zdobią łódzkie ulice. Jeden z największych murali na świecie znajduje się właśnie w Łodzi na ulicy Piotrkowskiej.

W jednej z małych uliczek odchodzących od ulicy Piotrkowskiej znajduje się urocze miejsce, które również powinniśmy zobaczyć. Mowa o miejscu zwanym Pasażem Róży. Ściany kamienic wyłożone są kawałkiem lusterek, który razem tworzą jedyną w swoim rodzaju mozaikę. Dzieło powstało z inicjatywy Joanny Rajkowkiej, której córka zachorowała na raka oczu. Mozaika miała być jednocześnie historią choroby, a z drugiej strony miała pokazywać radość, że jej córka Róża będzie widziała.

Kolejnym miejscem, które zdecydowanie powinniśmy odwiedzić podczas naszego pobytu w pięknej Łodzi jest galeria – Manufaktura Łódzka. Powstała ona w miejscu dawnej fabryki włókienniczej. Zyskała ona miano centralnego punktu miasta i jest obecnie jego jedną z piękniejszych wizytówek. Obok licznych sklepów znajdują się tutaj teatry, muzea, czy kina.

Jako, że jesteśmy również ogromnymi łakomczuchami chcemy się z Wami podzielić pysznościami, które mieliśmy okazję zjeść. Nie dość, że wyglądają obłędnie to i również tak samo smakowały! Jesteśmy dość wybredni, dlatego byliśmy pozytywnie zaskoczeni.

Miejsca, które odwiedziliśmy w poszukiwaniu kulinarnych rozkoszy to:

Restauracja Gruzińska Lawash oraz Restauracja Whiskey in the Jar.