Ucieczka od codzienności, czyli poszukiwanie lata w Albanii.

Gdzie jest lato?!

Ponieważ u nas zrobiło się już smutno i ponuro, a co gorsza zimno trzeba było poszukać słoneczka gdzie indziej, a przy okazji oderwać się od codzienności i troszkę naładować baterię. My postanowiliśmy udać się dość daleko, bo aż do Albanii, która mocno nas zaciekawiła. Tak więc zrodził się pomysł, aby usiąść w auto i przejechać nim około 2300 km, aby móc podziwiać „albańskie Karaiby”. Na początku pomysł ten wydawał się dość abstrakcyjny jednak wszystko się ustało.

W zasadzie pierwszy raz wybraliśmy się w podróż organizowaną całkowicie na „własną rękę”, więc były i chwile niepewności, ale przecież do odważnych świat należy. Przynajmniej teraz już wiemy, że jesteśmy świetnymi organizatorami. I z całą pewnością nie będzie to ostatnia taka podróż. Uwierzcie, że sama organizacja dała nam dużo frajdy. A do tego fakt, że wszystko nam się udało. Pękamy z dumy!

Apartament znaleźliśmy sami – tutaj z pomocą przyszedł nam Airbnb. Był piękny, niedrogi a co najlepsze miał niezapomniany i wspaniały widok na morze, a także na grecką wyspę Korfu. Miejscowość jaką wybraliśmy to – Saranda. Niewielkie miasteczko wyglądem przypominające nasze mazurskie Mikołajki. Nawet na urlopie nie zapomnieliśmy o naszej zielonej dziurze.. Co ranek budziliśmy się podziwiając z łóżka piękne – niebieskie morze. Możecie się domyślać, że z wielką przyjemnością spędzaliśmy czas na naszym bajkowym tarasie.

Dnie mijały nam na zwiedzaniu co raz to piękniejszych plaż, które w większości znajdowały się w Ksamilu – oddalonym o około 15 km od naszego miasteczka. Zobaczyliśmy tam naprawdę niezapomniane widoki. Podobno Ksamil ma właśnie najpiękniejsze plaże w Albanii. No cóż coś w tym jest! A po plażowaniu czekały na nas lokalne pyszności w świetnych i klimatycznych knajpkach w Sarandzie. Lokalne jedzenie jest naprawdę bardzo pyszne, a ludzie którzy pracują w tamtejszych restauracjach są wprost kochani i mega serdeczni.

Podsumowując – zdecydowanie polecamy odwiedzić Bałkany, a zwłaszcza Albanię. To naprawdę niesamowite miejsce, które oferuje nam wiele przepięknych widoków i niezapomnianych chwil.